Øg din e-mail performance
med disse enkle tricks

E-mail marketing kan virke som en lang, sej kamp, hvor du sender løs af mails, som der ikke bliver reageret på. Måske åbnes dine mails, men der sker ikke noget efterfølgende, og du står fortvivlet tilbage. Lyder det bekendt? Så tror jeg at du vil blive glad for de små tricks jeg deler i dette blogindlæg. Jeg håber at du vil teste dem af, og se hvordan de påvirker salg, der kommer ind fra e-mails.

No-go i forhold til nyhedsmails

Jeg er sikker på du har meget spændende at fortælle. God, solid viden at dele ud af, jeres nye tiltag i forretningen eller inspiration til hverdagen. Det er så skønt at du deler det med din nyhedsbrevsliste – og jeg er sikker på at dine trofaste følgere holder af at få disse mails fra dig.

Men, og ja, her kommer det store men – du deler din viden det forkerte sted! For din content er guld værd og vi skal have den ind, hvor den kan leve i længere tid. Når du laver dine nyhedsmails med god viden, nyheder og inspiration bør de omskrives til et blogindlæg på din hjemmeside. 

 

Det behøves ikke at være et super langt indlæg. Tværtimod. Men formålet med dine nyhedsmails er at dine følgere bevæger sig videre ind på din hjemmeside og går på opdagelse i dit “univers”. Hav derfor dette mål for øje i hver nyhedsmail. Det skal ligge op til et link på hjemmeside.

 

Salgsmail eller infomail?

I forlængelse af den gode inspiration du deler ud af, er det også vigtigt at have en god balance mellem salg og info. Det vil måske komme bag på dig, men vi ser at modtagere af nyhedsbreve på webshops ofte gerne vil have info om produkter direkte i deres indbakke. 

Eventuelt skrevet sammen med en spændende, inspirerende tema. Det skyldes at det er relevant for dem og du taler direkte til en interesse, de har. Så her skal du ikke være bange for at vise dine produkter frem. Husk blot at holde den gode balance, så det ikke bliver den rene tilbudsavis i alle mails.

De små tweaks der gør den store forskel

Så hvad kan du implementere af de helt små tweaks i dag?
Tricks der ikke kræver nyhedsmails hver anden dag, for at kunne lykkedes.
Jo, du skal have sat automatiske mails op. 


Noget jeg ser stor succes på, er ‘tabt kurv’ mails. Her modtager dine vindueskiggere en mail med de produkter, de har lagt i kurven, og efterfølgende forladt webshoppen. Det kan ofte være det lille push der skal til, for at modtageren beslutter sig for at købe.

 

Derudover kan noget så simpelt som en velkomst mail, hvor du lige inviterer ind at se dit katalog og fremhæver nogle af dine bedst sælgende produkter nederst, også have en god konverteringsrate. 

 

Endelig kan du sende en automatisk mail på modtagerens fødselsdag. Gerne med et mindre tilbud eller en fordel. Her ser vi også at modtagerne kommer til tasterne. Dette var blot 3 eksempler på en god håndfuld tweaks du kan lave.

Er du nysgerrig på mere?

Når du skal blive klogere på din e-mail performance, er det altafgørende at du kan se hvor du får solgt og hvor der skal optimeres. Med andre ord, skal du blive så skarp på købsrejsen som muligt. Du ved i virkeligheden kun hvor meget af dit salg, der kommer fra e-mails, når du har styr på din tracking. Ønsker du at blive klogere på hvordan du kan tracke effektivt på din mail performance?

Så book en brainstorm med mig, så ser vi på hvor der kan optimeres.