Kom i gang med nyhedsbreve
og vær sikker på du når din modtager

Vi har her samlet nogle tips til jer der skal i gang med e-mail markedsføring. Her bliver du klogere på hvad der gør, at nogle får succes med e-mail markedsføring, mens det kan være op at bakke for andre. Vi viser dig hvordan du undgår de klassiske faldgruber og hurtigt bliver flyvende.

1. Det at nå indbakken

Når i skal vælge en ESP (udbyder til at sende jeres e-mail fra), er der mange at vælge i mellem. For at nævne et par af de populære er der: Klaviyo, Mailchimp, Activecampaign.

Hos os foretrækker vi Klaviyo, da de giver os mulighed for at få hurtig adgang til gode datapunkter og insight, så du ved hvor du kan forbedre din e-mail markedsføring. 

Når du vælger ESP er det en rigtig god ide at sikre dig at de har et certificeringslogo. Det er med til at gøre at de mails i sender ud når jeres modtager. Du skal være opmærksom på at nogle ESP´er har et dårligt ry, som kan resultere i at jeres mails ryger i spam.

Nogle af de certificeringslogoer som du især skal holde øje med er:
CSA, ISIPP, Return Path og Spamhaus.

 

2. indfangning af indbakken

E-mails af høj kvalitet kan nemt blive overskygget af den daglige strøm af e-mails.
Sørg derfor for, at dine e-mails får den synlighed, de fortjener. 

Den bedste måde at opnå den gode synlighed på er ved at sikre, at din modtager er online, når du sender en e-mail. 

Og hvordan kan du så vide det? 

Du kan aldrig være helt sikker, men vi anbefaler at du laver et par eksperimenter. Her tester du forskellige afsendelsestider i løbet af dagen for at finde ud af, hvad det bedste tidspunkt er.

Tommelfingerreglen: 

  • B2B – hverdage (især om morgenen)

  • B2C – dagligt, også i weekenden om morgenen eller aftenen

3. Undgå visningsfejl

Hvis din modtager åbner din e-mail, er det sidste du ønsker, at nyhedsbrevet bliver vist med fejl og fyldt med røde krydser. Visningsproblemer får nemlig ethvert professionelt indtryk til at fordampe.

Husk derfor altid at teste dit nyhedsbrev, før du sender det afsted, så du er garantere fejlfri visning. Vær opmærksom på at det kan være forskelligt fra mailassistent til mailassistent, så det kan være en fordel ikke at have for tunge filer på dine nyhedsbreve.

Heldigvis tilbyder Professionel software e-mail markedsføring allerede testede skabeloner, som du kan bruge, helt uden at skulle bekymre dig om visning.
                  Error_image

4. Relevant og direkte indhold

Brug billeder, der er visuelt passende, og tekst, der er tydeligt formateret. Fremhævning af farve og knapper er med til at lokke kunden til at reagere og optimerer på den måde din klikrate.

Prøv dig frem og hav en fest med at se hvad der virker bedst på din målgruppe. Her kan der nemlig også være forskellige præferencer.

God fornøjelse!

elements

Er du nysgerrig på mere?

Hos Dynamic Leads er fyldt med skarpe ideer til kreativt content og e-mails, der sparker røv i modtagerens indbakke! Har du lyst til at få gratis sparring på hvordan du kan optimere dit brand i forhold til e-mail marketing? Så book en gratis brainstorm med os herunder.